SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sık sık kullanılan dü mazmun. Ancak bu dü mazmun konuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online hileışveriş firmaları ve internetten satış yaratıcı e-ticaret siteleri midein nazik olan bu dü mazmun, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek hesabına önemlidir. Her dü mazmun da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü fazlalıkrmaya yardımcı olur, ama aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu makalemızda devran devran birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını berenarı daha açgelgel ve bu arada inceleyelim.
SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türkçe olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde daha görünür ve daha ulaşılabilir olması midein meydana getirilen çhileışmalara denir.
Kontrol motoru reklamcılığı olarak da tanımlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam gelgelı gerçekleştirilerek web sitelerinde yoğunluk arkaışı alışverişlemlerinin kâffesine denir. En popüler ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve bellik kıymetini fazlalıkrmaya müteveccih bir çhileışma olan SEM, alıcı kitlesini geliştirmek açısından da berenarı önemlidir. Başkaca SEM çhileışmaları ile trafiğinizi müdrike ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da aşina SEO çhileışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çhileışmalardır. SEM belli başlı bir bütçe midein maruz reklamları kapsarken SEO çhileışmaları belli başlı anahtar kelimelerde lakırtııcı bir yükseliş elde buyurmak midein meydana getirilen çhileışmalardır. Elkızı, bu alınlaştırmayı berenarı daha açgelgel.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çhileışmaları arasındaki ayrım; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret alınlığında, SEO’nun ise mideerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde bünyelabilmesidir. Doğrusu SEO midein en özellikle içeriği üretirken harcanan maliyet haricinde başarım göstermesi midein yeni bir ödeme bünyelmaz.
Bunun haricinde bir önemli ayrım da hızdır. SEM çhileışmalarında sonucu daha hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi güdük süre içerisinde fazlalıkrabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çhileışmaları ise uzun soluklu çhileışmalardır. SEO çhileışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri kadem kadem yapmalısınız.
Bu dü sayısal pazarlama mazmunı arasındaki bir gayrı önemli ayrım da doğallıktır. SEM çhileışmaları ücretli reklam çhileışmaları başüstüneğu midein doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çhileışmalarında bu hatır farklıdır. SEO çhileışmaları daha tabii icraatı kapsar ve sitenize daha uzvi bir yoğunluk dürüstışı katkısızlar.
Bu dü mazmun, mideerik bakımından da farklılık gösterir. SEO çhileışmalarındaki mideerikler kullanıcı deneyimini fazlalıkrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Doğrusu daha çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çhileışmalarında ise garaz daha ticari başüstüneğu midein mideerikler SEO çhileışmalarındaki kadar olmayabilir.
Ancak bu erişmek değildir ki SEM mideerikleri kalitesizdir. Yalnızca dü mazmun arasındaki mideerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Başkaca belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden daha esen ya da daha üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına nazaran ikisinden de faydalanılabilir.
Yazımızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam buyurmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Mahveden Davranışları: Sayısal Tahavvülün Yükselişi makalemıza geçebilirsiniz.