SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sık sık kullanılan iki periton. Ancak bu iki periton mevzuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online allıkışmutaş firmaları ve internetten satış yapan e-ticaret siteleri karınin kritik olan bu iki periton, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek yerine önemlidir. Her iki periton da web sitelerinin kontrol motorlarındaki görünürlüğünü artırmaya yardımcı olabilir, fakat aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu yazgımızda gün gün birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını az buçuk daha harisalım ve beraber inceleyelim.
SEM: Arama Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türkçe olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların kontrol motorları üzerinde daha görünür ve daha ulaşılabilir olması karınin meydana getirilen çallıkışmalara denir.
Arama motoru reklamcılığı olarak da teşhismlanan SEM, kontrol motorlarında ücretli reklam alımı gerçekleştirilerek web sitelerinde yoğunluk enseışı çalışmalemlerinin hepsine denir. En pop ve kesif kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve bellik değerini artırmaya yönelik bir çallıkışma olan SEM, alıcı kitlesini yetiştirmek açısından da epey önemlidir. Hassaten SEM çallıkışmaları ile trafiğinizi entelekt arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Arama Motoru Optimizasyonu olarak da bilinen SEO çallıkışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çallıkışmalardır. SEM muayyen bir bütçe karınin verilen reklamları kapsarken SEO çallıkışmaları muayyen anahtar kelimelerde lakırtııcı bir yükseliş elde kılmak karınin meydana getirilen çallıkışmalardır. Gelin, bu zıtlaştırmayı az buçuk daha harisalım.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çallıkışmaları arasındaki ayırt; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret zıtlığında, SEO’nun ise karınerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde mimarilabilmesidir. Yani SEO karınin en başta içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet dışında performans göstermesi karınin yeni bir ödeme mimarilmaz.
Bunun dışında bir önemli ayırt da hızdır. SEM çallıkışmalarında sonucu daha hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi güdük süre içinde artırabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çallıkışmaları ise uzun soluklu çallıkışmalardır. SEO çallıkışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri hamle hamle yapmalısınız.
Bu iki sayısal pazarlama peritonı arasındaki bir diğer önemli ayırt da doğallıktır. SEM çallıkışmaları ücretli reklam çallıkışmaları başüstüneğu karınin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çallıkışmalarında bu kondisyon farklıdır. SEO çallıkışmaları daha katıksız uygulamaları kapsar ve sitenize daha uzvi bir yoğunluk dürüstışı esenlar.
Bu iki periton, karınerik bakımından da farklılık gösterir. SEO çallıkışmalarındaki karınerikler kullanıcı deneyimini artırmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Yani daha çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çallıkışmalarında ise uğur daha ticari başüstüneğu karınin karınerikler SEO çallıkışmalarındaki gibi olmayabilir.
Ancak bu yeltenmek bileğildir ki SEM karınerikleri kalitesizdir. Sadece iki periton arasındaki karınerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Hassaten belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden daha eksiksiz evet da daha üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına göre ikisinden bile faydalanılabilir.
Makaslamakmızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam kılmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Bitiren Davranışları: Dijital Tahavvülün Yükselişi yazgımıza geçebilirsiniz.